Nejlidnatější město Spojených arabských emirátů Dubaj má spoustu atrakcí, na které láká turisty. Proto je také oblíbenou cílovou destinací pro lidi z celého světa. A nyní chystá další unikát. Přímo u pobřeží města by měl vzniknout rozlehlý korálový útes, jenž by měl mít až 500 tisíc metrů čtverečních. Nepůjde jen o lákadlo pro cestovatele, projekt bude mít i ekologický dopad.
Naříznutí pomocí elektrické pily
Vlivem globálního oteplování a zvyšování teploty v moři dochází k blednutí korálů. Kvůli tomu už podle studie z roku 2018 zhruba 73 procent korálů ve Spojených arabských emirátech uhynulo. Společnost Kleindienst Group chce využít metodu fragmentace korálů, při níž dojde k jejich naříznutí pomocí elektrické pily. Tím bude umožněno jejich rozmnožování, které by navíc mělo probíhat poměrně rychle. Jakmile se koráli dostatečně rozrostou ve vodních nádržích, budou moci vytvořit celý útes u pobřeží. A taková podívaná pak nepochybně přitáhne další turisty.
Nejhlubší bazén světa
V červnu se v Dubaji otevřela další zajímavá atrakce, která se zapíše do již tak dlouhého seznamu světových nej na území tohoto města. Jedná se o nejhlubší bazén na světě. Bazén, který nese název Deep Dive Dubai, má hloubku 60 metrů, tedy o 15 metrů víc než bazén v Polsku, jenž se pyšnil prvenstvím dosud. Ve vodě se ale příliš neochladíte, má 30 stupňů Celsia. V nádrži se nachází 14 milionů litrů vody.
Podvodní filmařské studio
Bazén sice zatím není v provozu pro veřejnost, měl by se však už během letošního roku otevřít. A nepůjde jen o obyčejné potápění, návštěvníci si budou moci prohlédnout zatopené město, přístupná bude také speciální restaurace s velkými panoramatickými okny vedoucími přímo do nádrže. Bazén zároveň bude sloužit jako podvodní filmařské studio. Aby byla zaručena bezpečnost, potápěče bude hlídat 56 kamer.
Unikátní reklama v 828 metrech
V posledních dnech na Dubaj upozornily aerolinky Emirates, které zde natočily unikátní reklamu. Video obletělo celý svět. Letuška, jež láká k návštěvě města, totiž stojí na vrcholu nejvyššího mrakodrapu světa Burdž Chalífa v neuvěřitelné výšce 828 metrů. Nejedná se však o žádné počítačové triky nebo představení před zeleným plátnem. Aerolinky zveřejnily i video, na kterém jsou zachyceny přípravy celého spotu. A reklama sama o sobě je dechberoucí.
Pozor na výšky po potápění
Provozovatelé bazénu Deep Dive Dubai ale upozorňují, že potápěči by se po ponoru neměli hned vydat na zmíněný mrakodrap Burdž Chalífa. Měli by počkat 18 až 24 hodin, než se vypraví do výšky 300 metrů a dál. Pokud se však nejdříve vydají na mrakodrap a potom do nádrže, žádné riziko by jim hrozit nemělo.
Komentáře k článku