Cestovat po světě je kvůli pandemii koronaviru stále velice obtížné. Přestože omezení turismu a letecké dopravy už nejsou tak přísná jako v době první vlny, kdy se svět na čas naprosto zastavil, restrikce jsou dosud výrazné. Pro Japonce je například velice obtížné, v podstatě téměř nemožné, udělat si výlet do České republiky. Alespoň ten skutečný. Je pro ně však připravený virtuální let.
Projekt připravilo zastoupení agentury CzechTourism v Tokiu a spolupracovalo na něm s firmou First Airlines.
Památky, hudba i jídlo
O virtuální výlet, během kterého cestující dostanou i jídlo, je velký zájem, podle ředitele zahraničního zastoupení agentury CzechTourismu v Tokiu Štěpána Pavlíka je vyprodáno na několik týdnů dopředu. Pro pasažéry je ve spolupráci s jednotlivými regiony připravená prohlídka několika zajímavých památek, k tomu jsou navíc oproti jiným virtuálním výletům součástí i různé zážitky, které si mohou účastníci užít. „Mohou se projet po řece jako vodáci, zatančit si na plese v zámeckých prostorách nebo sledovat historický šerm před vstupní branou do hradu. Navíc díky technologii Instapro, která natáčí všech 360 stupňů, se děj odehrává nejen před zraky virtuálních cestujících, ale všude kolem nich. Věříme, že po takto silném zážitku budou chtít japonští turisté poznat Česko také naživo,” uvedl Pavlík.
Utopenec a medovník
Pro účastníky je připraven komplexní zážitek. Jakmile cestující dorazí, absolvuje check-in, letuška ho uvede do letadla, donese welcome drink, nasadí mu virtuální helmu a pasažér se ocitne na Letišti Václava Havla v Praze. Odtamtud se vydá na třicetiminutovou výpravu. Po ní si bude moci pochutnat na skutečném čtyřchodovém menu, které obsahuje utopence, hráškový krém, španělského ptáčka a medovník. Pasažéři si zároveň mohou poslechnout českou hudbu, jež jim zpříjemní hodování.
Czech Festival v Tokiu
Virtuální lety do České republiky si mohli zájemci vyzkoušet už na konci října, kdy se v Tokiu konal Czech Festival. Kromě toho si mohli zakoupit typické české výrobky a užít si bohatý doprovodný program. Festival se koná každoročně od roku 2016 a pořádá ho české velvyslanectví v Tokiu společně s agenturou CzechTourism a Českým centrem. Loňský ročník se však kvůli celosvětové pandemii koronaviru musel konat pouze virtuálně.
Virtuální cestování je řešením v době koronaviru
Společnost First Airlines se virtuálním cestováním zabývá delší dobu. Už v roce 2018 představila první lety do zahraničí, při kterých pasažér neopustí zemi, a setkala se s velkým ohlasem. V době koronaviru pak tato služba otevírá další a další možnosti pro lidi, kterým cestování dlouhodobě chybí.
Komentáře k článku